121212

warAdakah peperangan dunia ke3 akan berlaku jika isu timur tengah yang ketika ini begitu panas tidak dihentikan segera. Ramalan saintis barat berdasarkan kalendar maya yang menunjukkan tahun 2012 suatu bencana besar akan berlaku mungkin akan menjadi kenyataan. Marilah kita sama- sama berdoa moga- moga segalanya akan menjadi baik dan ramalan serta teori nostradamus yang menjadi kebanggan retorik barat tidak akan menjadi kenyataan.

Suatu masa dahulu ketika dunia dikejutkan dengan 911, apabila world trade centre runtuh semua mengatakan itu adalah ramalan benar pakar, pawang dan pelbagai teori lagi. Kemudian menjelang 2000 suatu lagi teori mengaitkan bencana komputer bakal berlaku. Millenium Bugs pula mencuri tumpuan. Ketakutan manusia dipertingkatkan dengan pelbagai ramalan dan teori. Namun sampai ke hari ini setelah 12 tahun Millenium Bug hanyalah satu retorik barat dan satu lagi misi propaganda yang digembar- gemburkan.

Walaupun demikian, tidak semua rumours atau propaganda itu tidak benar. Ada dua tiga kejadian yang secara tidak disedari menyamai dengan apa yang ditakutkan oleh mereka. Mungkinkah alamat atau vision yang dberikan oleh nostradamus dan saintis Maya itu benar kali ini?? 12 12 2012 bakal menjelang tiba. Hari ini pun sudah hampir  1212 12. Berdasarkan ramalan mereka 121212 dunia akan kamat. Atau bagi mereka suatu bencana besar akan berlaku. Mereka menyatakan banjir yang amat dasyat. Bersediakah kita??. Ramalan hanyalah suatu teka-teki. Yang mempastikannya adalah yang maha berkuasa Allah s.w.t.

Sebagai umat islam sekali lagi kita wajib mempercayai segala keputusan di tangan Allah S.w.t. Jangan sesekail kita terpengaruh dengan berita-berita tersebut.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s